Hoe kan je anno 2022 nog het succes van een beurs afmeten aan het aantal bezoekers? En dan met name gerelateerd aan de aantallen van vóór corona. De trend was al dat dit cijfer daalt. Wel, ik heb nieuws: dit wordt alleen nog maar erger. Nou ja, erger: wat we vergeten te benoemen is dat […]
Wat zijn gemiddeld de uitgaven van een exposant als die deelneemt aan een beurs? Per uur? Of per medewerker? Of per opgehaalde lead? Een mooie vraag die men zichzelf niet vaak durft te stellen. Eeeh, deel dat maar niet met het team…., dan krijgen we als reactie dat het onzin om zoveel geld uit te […]
Wat levert een beurstraining eigenlijk op…. Doen jullie ook “No Cure, No Pay”? Recent mocht ik deze vraag weer optekenen uit de mond van een prospect. Wat een heerlijke vraag. Vaak gesteld door bedrijven die extra kritisch kijken naar het zeer kleine deel van het budget dat gereserveerd is voor het team. Diezelfde bedrijven kunnen […]
Millenials. Soms hoor je deze term en lijkt het wel een aandoening of zo. Iets wat je hebt en wat je dan een soort profiel geeft waaraan de rest van de wereld , volgens deze groep, aan moet voldoen. Ook een rechtvaardiging voor – in mijn ouderwetse ogen –, vreemd en in hoge mate asociaal […]
Goh wat werden we bedolven onder e-mails en berichten van bedrijven die toch echt graag wilden dat je hen toestemming gaf om digitaal met jou te blijven communiceren. Heerlijk was het. Alles geweigerd met het mooie vooruitzicht van minder spam in mijn mailbox. En ik moet zeggen dat het aantal ongewenste berichten daarna inderdaad is […]
Ik ben in het verleden al eens zeer kritisch geweest op de registratieboeren omdat hun ‘makkelijke’ systemen veel zand in de leadgeneratiemachine gooide. Volg me even Exposanten volgen niet op Exposanten willen wel veel leads (voor de baas) Scansystemen zorgen voor snelle leads (niks schrijven, blieb en klaar) Bezoekers weten dat de opvolggraad van exposanten […]
Ik ben vandaag in een zonnige bui dus daarom zonnige column. Al een paar jaar mogen we de deelnemers aan de beurs Design District wijzer maken over het gedrag op de stand en wat je daar allemaal mee kunt doen. Veel beursorganisaties schrappen het onderdeel na verloop van tijd omdat ze ”weer eens wat nieuws […]